جورابچیلار

ناسلامتی دانش‌آموزای سمپادی این مملکتیم!...

بررسی علت آلودگی هوا

در ابتدا به معنای لغوی آلودگی میپردازیم. آلودگی یا Plum The Colorful-flag اصطلاحی است که در آن آلو دچار گرایشات خاصی شده باشد. معنای علمی آن را نمیدانم، چون در کلاس رحیمی، به همت و یاری دوستان جورابچی در حال بررسی اثر امپرسیونیسم در آثار نوین و معاصر خصوصا در آثار گاسپار نوئه بودیم و نفهمیدم رحیمی چه گفت.

روز یکشنبه طی جلساتی که برگزار شده بود پایه ابتدایی را کردند؛ ولکن تعطیل. چرا؟ چون ریه هاشون حساسه. سوال پیش میاد که دانش آموز راهنمایی و دبیرستان خاک‌شش داره؟ فتوسنتز میکنه؟ نفس نمیکشه؟ چون قدش بلندتره؟ اگه به قد بلندی باشه که هر کی حجت الله آدامی رو ببینه میگه تو تا دو هفته تعطیل شو ریه هات حساس تره. به سن بلوغ نرسیده؟ اگه اونطوری باشه که حتی معلما مخصوصا آقای کرمانی هم باید تعطیل باشه. حالا مهم نیست. اگه پارسال بود به پدر فقیرحسن فحش میدادیم، اما چون دیگه بازنشسته شده به عموی رامین پنهانی(سرهنگ آشکاری) فحش می‌دیم چون اگه میزاشت یکم بخوابیم و هی بیدار نگه نمیداشتمون اوضاع بهتر میشد. دوشنبه و سه شنبه هم دیدن دیگه نمیشه ۱۰ متر جلوتر رو دید گفتن این بدبختا رو هم تعطیل کنیم.


آمّا هوا چرا آلوده شده؟

جواب خیلی شوکه کننده است. خیلی خیلی شوکه کننده. از اونجا که دود از کنده بلند میشه، باید بگم که آلودگی هوا به سکونتگاه علامه جعفری بر میگرده. برجسته ترین عامل اصلی آلودگی هوا گوز عه.
تعجب نکنید! بزارین گوز رو براتون توضیح بدم. گوز همون زیدعالیه. زیدعالی هم همون گوزه. اشتباه نگیرینا این حرفا اصلا هم بی احترامی نیست چون دلیل پشتشه.
گوز شکل اختصار یافته God Of Zist هست و از اونجا که زیدعالی یه روز که همینطور طبق معمول وسط کلاس مثل مازالاخ(فرفره چوبی که روی میچرخانند و آرام و قرار ندارد) فریلداماخ(فعل مناسب مازالاخ) میکرد، ناگاه به این نتیجه رسید که نمیتواند با معلم ها ارتباط بر قرار کند، پس یک لایس دیگر بر لواشکی که در دست داشت زد و سریع فکر کرد(فکر کردنش هم مانند صحبت کردنش سریع است) و رسوایی های پیشینش را به یاد آورد؛ گرچه شرم و حیا و وجدان را با وی کاری نبود و وی را با آنها نیز هم، ولی واژه "میکروسکوپی" همچون خوره‌ای به جانش افتاد و ناگهان متحول شد؛ او تصمیم گرفت پروفسور درویش شود. آنقدر زیست خواند که گر چه میکروسکوپی بود، ولی دکتر درویش را با آن همه عظمت در جیب پشتش جای داده بود. پیشرفت چشمگیر او در زیست هم موجب نشد که کلمه میکروسکوپی از یاد ها برود. پس تصمیم گرفت در باقی درس ها دو چندان با معلم ها ارتباط برقرار نکند و به صورت حدی(لِمیت - لیمیت نادرست است) به صفر نزدیک و نزدیک تر شود. آنگاه بود که نمرات اختصاصی وی صفر و صفر و صفر و ۱۷ شدند. چرا ۱۷؟ چون به نظر زیدعالی، درویش ناموس‌ایشوز دارد و خواهر و مادرش و باقی نوامیسش دچار مشکلاتی هستند که فقط با دوغ آبعلی(نحوه استفاده: آبعلی را بنوشید، سپس بطری را در ناموس پروفسور فرو کنید) حل میشوند و سوال ها را چرت داده بود. هرگونه که بود ملت ضعف وی در دروس دیگر را دیده و زیست وی را ستودند و به وی لقب گوز دادند. باشد که رستگار شود.


حالا گوز چه ربطی به آلودگی هوا دارد؟

فرضیه اول: وجود گوز خطرناک است.
گوز، گوز مجسم شده ای است در ابعاد انسان، میکروسکوپی ولی همچو مازالاخ؛ پس از نظر ابعاد از گوز بزرگتر و میتوان گفت عظیم تر است. هنگامی که گوز میکروسکوپی قادر به آلوده کردن هوای کلاس است، چرا گوز بزرگتر نتواند تبریز را آلوده کند؟

فرضیه دوم: مغز گوز خطرناک است.
از آنجا گوز مطالعه زیادی دارد و فشار زیادی به مغزش وارد میکند مغز گوز اورتمپ کرده و سوخته و دود آن شهر را آلوده کرده.

فرضیه سوم: گوز فیزیک را دوست ندارد.
از آنجا که گوز همیشه با موسیو بجانی کونتاخت(contact) دارد، ناگاه از شدت سطح بالا بودن کلمات و رموز لجندری تتب(تند شونده تند شونده بالا) و ککپ(کند شونده کند شونده پایین) به معلولیت(disability) خود در آموختن فیزیک توجه نموده و کتابهای فیزیکش را سوزانده و دود آن شهر را آلوده کرده.

فرضیه چهارم: کمبود بودجه صمدی.
از آنجا که "خود-عرضه-داریِ"(زندگی به زبان جورابچیلار) پسرش در لاندن و دخترش در استانبول کفاف نمی‌دهد، اقدام به گرفتن پول برای کاری مزخرف است. شما پول پرداخت میکنید، بعد از ساعات درس در مدرسه می‌مانید، درس می‌خوانید، به خانه بر می‌گردید. البته اجاره دادن مدرسه از کارهای کوچک اوست، در حیاط پشتی مدرسه مقدار زیادی صندلی وجود دارد که گمان می‌رود صمدی آنها را سوزانده تا زغال کند و بفروشد و از آن هم پول در بیاورد و همین کار او موجب آلودگی هوا شده است.


از آنجا که استاد جبرئیلی پاراگراف نویسی را به ما آموخته است تصمیم دارم پاراگرافی kenklozhen را در اینجا اضافه کنم. نتیجه میگیریم که خلوص زبان به درصد کلمات خارجی و نفوذ یافته در آن نیست‌ بلکه به ساختار و دستور است.


آگهی ها:

به چند فقره صدا و وویس از معلمان سکونتگاه علامه جعفری(بجز رحیم) برای تهیه محتواهای جدید نیازمندیم. برای ارتباط به t.me/jorabchilar_bot مراجعه فرمایید.